Eredményesen működni válságban is

Németh László

EREDMÉNYESEN MŰKÖDNI VÁLSÁGBAN IS

Válsághelyzetben hamarabb felszínre kerülnek a vállalati problémák. Valójában azonban már régóta koloncként akadályozzák a cég fejlődését. Amikor beüt a krízis, akkor muszáj cselekedni. Mit lehet tenni ilyen helyzetben?

  1. Határozd meg újra a vállalati célokat! Alakítsd a célokhoz a stratégiádat!

Nehéz helyzetben is szükség van célokra. Érdemes olyan célokat kijelölni, amelyek nem csak túlélni segítenek, hanem meg is alapozzák a cég fejlődését. Az ehhez választott stratéga igazodjon a megváltozott körülményekhez! Jó módszer az ügyfélkör problémáira ajánlott megoldások kidolgozása és ajánlása.

  1. A stratégiához találd meg a segítőidet!

A szervezeten belüli erőforrások már rendelkezésre állnak. Célszerű újragondolni a kompetenciákat, a szerepköröket és az üzleti folyamatokat. Amennyiben szükséges, akkor át kell szervezni a céget. Amit csak lehet, érdemes automatizálni, digitalizálni. Időlegesen indokolt lehet külső segítség igénybevétele (szaktanácsadó, konzulens, interim szakember).

  1. Kommunikálj rendszeresen! Valósítsd meg a stratégiádat!

A kommunikáció akkor sikeres, ha őszinte, világos, határozott és rendszeres. Érdemes figyelni arra, hogy az információk átadása szervezeten belülre és kívülre egyaránt hasonló tartalommal, de eltérő formában történjen.

A stratégia végrehajtását akkurátusan meg kell tervezni, majd végre kell hajtani.  A végső cél elérését megkönnyíti, ha közbenső, kiesebb célok is kitűzésre kerülnek. Ezeknek a mérföldköveknek a teljesítése megnyugtatóan jelzik a végső elvárt eredmény teljesülését.

 

A fenti három pont megvalósításával a válságálló vállalat alapjait sikerült lefektetni. Gazdasági fellendülés idején egy ilyen jól felkészített cég megkezdheti szárnyalását.

Csatlakozz hozzánk!

Kérdezz az életeddel, munkáddal vagy lelki fejlődéseddel kapcsolatban és találj mentorodra!
Segíts tapasztalatoddal, gondolataiddal és járulj hozzá a közösségi gondolkodáshoz!