EREDMÉNYESEN MŰKÖDNI VÁLSÁGBAN IS
Válsághelyzetben hamarabb felszínre kerülnek a vállalati problémák. Valójában azonban már régóta koloncként akadályozzák a cég fejlődését. Amikor beüt a krízis, akkor muszáj cselekedni. Mit lehet tenni ilyen helyzetben?
-
Határozd meg újra a vállalati célokat! Alakítsd a célokhoz a stratégiádat!
Nehéz helyzetben is szükség van célokra. Érdemes olyan célokat kijelölni, amelyek nem csak túlélni segítenek, hanem meg is alapozzák a cég fejlődését. Az ehhez választott stratéga igazodjon a megváltozott körülményekhez! Jó módszer az ügyfélkör problémáira ajánlott megoldások kidolgozása és ajánlása.
-
A stratégiához találd meg a segítőidet!
A szervezeten belüli erőforrások már rendelkezésre állnak. Célszerű újragondolni a kompetenciákat, a szerepköröket és az üzleti folyamatokat. Amennyiben szükséges, akkor át kell szervezni a céget. Amit csak lehet, érdemes automatizálni, digitalizálni. Időlegesen indokolt lehet külső segítség igénybevétele (szaktanácsadó, konzulens, interim szakember).
-
Kommunikálj rendszeresen! Valósítsd meg a stratégiádat!
A kommunikáció akkor sikeres, ha őszinte, világos, határozott és rendszeres. Érdemes figyelni arra, hogy az információk átadása szervezeten belülre és kívülre egyaránt hasonló tartalommal, de eltérő formában történjen.
A stratégia végrehajtását akkurátusan meg kell tervezni, majd végre kell hajtani. A végső cél elérését megkönnyíti, ha közbenső, kiesebb célok is kitűzésre kerülnek. Ezeknek a mérföldköveknek a teljesítése megnyugtatóan jelzik a végső elvárt eredmény teljesülését.
A fenti három pont megvalósításával a válságálló vállalat alapjait sikerült lefektetni. Gazdasági fellendülés idején egy ilyen jól felkészített cég megkezdheti szárnyalását.